Sådan optimerer du dit hjemmeside i servicebranchen til leadkonvertering

Du har lagt en masse tid, penge og energi i at opbygge dit website. Det ser godt ud, så hvorfor ser du ikke et afkast af din investering? Hvis du ikke konverterer besøgende på dit website til leads, er det på tide at se nærmere på dit website og se, hvor du kan foretage nogle forbedringer. Her er fire vigtige elementer, som dit website skal have, hvis du vil begynde at generere leads.

Læs hvordan du kan komme i gang med professionelt hjemmeside design der sælger.

1. En klar værditilkendegivelse

Når nogen besøger din hjemmeside, skal de straks forstå, hvad det er, du laver, og hvordan du kan hjælpe dem. Det betyder, at du skal have et klart og præcist værditilbud, som er tydeligt vist på din hjemmeside. Lad ikke potentielle kunder arbejde for at finde ud af, hvad det er, du laver – fortæl dem det med det samme.

2. Overbevisende opfordringer til handling

Når du har fanget deres opmærksomhed med dit værditilbud, skal du give dem en måde at tage det næste skridt på. Det er her, at opfordringer til handling (CTA’er) kommer ind i billedet. CTA’er bør placeres overalt på din hjemmeside, men de bør være mest fremtrædende på din hjemmeside og dine landingssider. Sørg for, at dine CTA’er er klare og overbevisende, og at de fører de besøgende til værdifuldt indhold som e-bøger eller webinarer.

Se hvordan salgsportalen Pipley har optimeret deres hjemmeside med CTA.

3. Lead Magneter

Lead magneter er indhold som e-bøger eller webinarer, der er designet til at indsamle en besøgendes kontaktoplysninger. For at lead magnets kan være effektive, skal de være af høj kvalitet og relevante for din målgruppe. Når en person downloader din leadmagnet, skal vedkommende tilføjes til en e-mailliste, så du kan fortsætte med at pleje dem, indtil de er klar til at købe.

4. En solid kontaktformular

Hvis du vil have folk til at udfylde din kontaktformular, skal den være hurtig, nem og brugervenlig. Det sidste, du ønsker, er, at potentielle kunder forlader din kontaktformular, fordi den er for lang eller forvirrende. Sørg for, at alle felter i din kontaktformular er nødvendige – jo færre, jo bedre – og at formularen er tydeligt mærket, så de besøgende ved, hvad de skal gøre med den.

Leadkonvertering er alpha og omega

Hvis du vil forblive konkurrencedygtig, har du brug for en hjemmeside, der er designet til leadkonvertering. Ved at inkludere et klart værditilbud, overbevisende opfordringer til handling, lead magnets og en solid kontaktformular på din hjemmeside er du godt på vej til at generere flere leads og få din virksomhed til at vokse.