Sådan vedligeholder du dialogen med dine kunder via ekstern telefonpasning

Har du en mindre eller større virksomhed, der har mange kundeopkald og henvendelser fra kunderne via Facebook, chat og e-mail, kan det være svært at passe alle disse henvendelser, fordi man i virksomheden også har travlt med virksomhedens drift og udvikling. Der kan godt gå unødigt mange ressourcer til at passe kommunikationen med kunderne, hvad end det er forespørgsler på priser, booking af tider i et mødesystem eller patientbooking hos en speciallæge, tandlæge eller fysioterapeut. Derfor vil vi se nærmere på, hvordan du kan holde denne kommunikation effektiv og imødekommende overfor kunderne med ekstern telefonpasning. Læs med her og bliv klogere. 

Besvarelse af telefon

Når der er en reception i din virksomhed eller mange indgående opkald, hvor kunderne spørger om et bestemt emne eller efter en bestemt person i virksomheden, kan et eksternt telefonpasningsfirma stå for at imødekomme disse opkald, og stille dem videre til den rette person. Er denne person ikke i huset eller optaget, kan dette firma også tage imod en besked og forhøre sig om, fra hjem og hvad formålet med opkaldet er, så man i virksomheden er godt forberedt, når man ringer tilbage. Dette skaber en høj grad af professionelisme og kunderne oplever, at de bliver imødekommet, taget alvorligt og har tillid til, at deres henvendelse går i gennem. Dette gør yderligere, at kunderne ikke går forgæves og vælger at kontakte et andet firma en anden gang. Meget vigtigt med denne fastholdelse, ja, faktisk helt essentielt for virksomhedens drift og overlevelse. 

Mødebooking 

Er du for eksempel en tandlæge, der har travlt med at ordne folks tænder og står med hovedet ned i gebisserne dagen lang, kan du ikke samtidig stå for bookingen af tider til patienterne. Dette kan man selvfølgelig få en fastansat eller deltidsansat til at gøre, men her kommer ekstra udgifter til pension, ferie, sygdomsfravær og så videre, som kan være dyrt og svært, hvis man lige er startet op som tandlæge og ikke har så mange penge på kistebunden. Yderligere kan man få telefonpasning i et bestemt tidsrum hver dag eller på en ugentlig dag, hvilket gør det meget fleksibelt at have. Det er en win-win for både dig, din virksomhed og dine kunder.